Konkursy - 2013/2014
- Finał projektu „Czysta Małopolska”
- Gminny konkurs recytatorski
- Szkolny Konkurs Ortograficzny o Pióro Dyrektora szkoły
- Szkolny Konkurs „Bohaterowie lektur”
- Kolejny sukces naszego młodego informatyka!
- „Papież Słowianin”
- KONKURS FOTOGRAFICZNY „JA + moje kotki, psiaki i inne zwierzaki”
- WYNIKI KONKURSU NA PALMĘ WIELKANOCNĄ
- My, Jana Pawła uczniowie ...
- Konkurs strażacki „Nie wypalaj suchych traw”
- VI GMINNY KONKURS ORTOGRAFICZNY O TYTUŁ MISTRZA ORTOGRAFII I PIÓRO WÓJTA
- Konkurs Gier Logicznych „BLOKUS”
- Uczeń gimnazjum LAUREATEM Małopolskiego Konkursu Informatycznego!
- Sukcesy naszych młodych informatyków!
- Konkurs Pięknego Czytania
- Wyniki konkursu na ozdobę bożonarodzeniową
- Konkurs - „Transplantacja-wiedza w pigułce”
- Małopolski Konkurs Humanistyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa małopolskiego
- Ogólnopolski Konkurs Pięknego Pisania
- Konkurs plastyczny „Bezpieczna droga do szkoły”
Finał projektu „Czysta Małopolska”
16 czerwca br. uczennica III klasy gimnazjum Paulina Niziołek odebrała z rąk Małopolskiego Kuratora Oświaty Aleksandra Palczewskiego nagrodę za II miejsce w konkursie literackim „Ludzie, konsumenci dóbr wszelakich”. Konkurs organizowany był w ramach projektu „Czysta Małopolska”.
Gratulujemy!
Zobacz: zdjęcia
mgr Bożena Brzęczek
do góry
Gminny konkurs recytatorski
6 czerwca po raz kolejny nasi uczniowie wzięli udział w konkursie recytatorskim organizowanym przez Gimnazjum w Rzepienniku Biskupim. Jak zwykle w tego typu konkursach rywalizacja była bardzo duża.
Magdalena Piekarz uczennica kl. III wywalczyła III miejsce a Piotr Wszołek uczeń kl. II zdobył wyróżnienie.
Gratulujemy!
Zobacz: zdjęcia
mgr Bożena Brzęczek
do góry
Szkolny Konkurs Ortograficzny o Pióro Dyrektora szkoły
W dniu 5.06.2014 roku został rozstrzygnięty konkurs, w którym wzięło udział 5 najlepszych w dziedzinie ortografii uczniów z klasy VI i V (Aleksandra Dziuban, Karolina Niziołek, Klaudia Rąpała, Adam Rąpała, Julia Juruś).
Nagrodę główną czyli pióro i tytuł „Mistrza ortografii w szkole podstawowej” zdobyła Aleksandra Dziuban z klasy VI.
Gratuluję zwyciężczyni konkursu i pozostałym uczestnikom, gdyż wykazali się również wysokimi wynikami i wiedzą z tej dziedziny.
Nauczyciel języka polskiego
mgr Barbara Kozioł
do góry
Szkolny Konkurs „Bohaterowie lektur”
Szkolny Konkurs „Bohaterowie lektur” dobiegł końca. W dniu 5.06.2014 roku Komisja konkursowa przeanalizowała prace - prezentacje na temat wybranych przez uczniów bohaterów lektur.
Wyniki są następujące:
- miejsce - Konrad Kamiński klasa V
- miejsce - Karolina Niziołek klasa VI
- miejsce - Klaudia Rąpała klasa VI oraz Natalia Bąk klasa VI
Zwycięzcy otrzymają nagrody książkowe i dyplomy.
Nauczyciel języka polskiego
mgr Barbara Kozioł
do góry
Kolejny sukces naszego młodego informatyka!
W dniach 19-21 maja 2014 r. odbył się pierwszy (zdalny) etap III edycji Konkursu Informatycznego dla gimnazjalistów, który jak co roku był organizowany i przygotowywany przez pracowników i uczniów Zespołu Szkół Mechaniczno - Elektrycznych w Tarnowie.
Celem Konkursu było:
- Ujawnianie i rozwijanie talentów informatycznych.
- Wspieranie uczniów w poszerzaniu własnych zainteresowań informatycznych.
- Motywowanie uczniów do samodzielnego poszerzania wiedzy i zdobywania nowych umiejętności.
- Stwarzanie możliwości rywalizacji.
- Promowanie osiągnięć uczniów, ich nauczycieli, opiekunów.
- Popularyzacja zawodu technik informatyk
W teście internetowym wzięło udział 48 uczestników z 9 gimnazjów powiatu tarnowskiego, były to:
- Publiczne Gimnazjum w Karwodrzy
- Gimnazjum nr 11 im. R. Brandstaettera w Tarnowie
- Gimnazjum im. Jana Pawła II w ZS w Olszynach
- Publiczne Gimnazjum im. św. Kingi w Wojniczu
- Gimnazjum w Zakliczynie
- Gimnazjum Dwujęzyczne w Tarnowie
- Gimnazjum Nr 2 w Tarnowie
- Zespół Szkoły Podstawowej nr 1 i Gimnazjum w Skrzyszowie
- Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Żabnie
Uczniowie rozwiązywali 30 zadań z zakresu: budowy komputera, sieci komputerowych, oprogramowania biurowego, ogólnej wiedzy o Internecie.
W etapie zdalnym wzięło udział 4 uczniów naszego gimnazjum: Rafał Ryndak i Mateusz Mężyk z kl. III, Damian Łaskawski i Szymon Salabura z kl. II, z czego tylko Mateusz i Szymon zakwalifikowali się do etapu finałowego w Tarnowie - a łącznie ze wszystkich zgłoszonych szkół, 15 uczniów.
3 czerwca 2014 r. odbył się etap finałowy. Miło jest nam zakomunikować, że
Szymon Salabura zajął w tym konkursie
zasłużone 1 miejsce.
Gratulujemy odniesionego sukcesu i życzymy kolejnych
- w nowym roku szkolnym!
Źródło: http://www.zsme.tarnow.pl
Nauczyciel informatyki:
mgr Marcin Bąk
do góry
„Papież Słowianin”
Już po raz drugi nasza szkoła wzięła udział w
Ogólnopolskim Konkursie wiedzy o czasach i osobie Karola Wojtyły - Jana Pawła II dla uczniów gimnazjum „Papież Słowianin”.
Tym razem również odnieśliśmy znaczące sukcesy. W etapie wojewódzkim konkursu udział wzięło 6 osób. Angelika Rąpała, uczennica kl. Ib, została finalistką etapu wojewódzkiego. Paulina Niziołek i Magdalena Piekarz, uczennice kl. III, uzyskały tytuł laureata i zakwalifikowały się do etapu ogólnopolskiego, który odbył się 19 maja w Łodzi.
Finałowy test składał się z czterech części. Pytania sprawdzały, co uczniowie wiedzą o Karolu Wojtyle - Janie Pawle II, ale również o latach jego dzieciństwa i młodości. Wiele pytań wymagało naprawdę gruntownej znajomości życiorysu jednego z najwybitniejszych Polaków.
Ostatecznie nasze uczennice uzyskały tytuły finalistek etapu wojewódzkiego.
Gratulujemy dziewczynom ogromnego sukcesu zdobytego dzięki zapałowi i pracowitości.
Zobacz: zdjęcia
mgr Bożena Brzęczek
do góry
KONKURS FOTOGRAFICZNY
„JA + moje kotki, psiaki i inne zwierzaki”
29 kwietnia 2014 r. na apelu z okazji Dnia Ziemi rozstrzygnięto konkurs fotograficzny - „JA + moje kotki, psiaki i inne zwierzaki”.
Ze względu na małą liczbę prac nie przyznano miejsc lecz wyróżniono wszystkich uczestników konkursu:
- Natalia Bąk - kl. II
- Natalia Karaś - kl. II
- Kamil Karaś - kl. V
- Dominik Hołda - kl. VI
- Krystian Rąpała - kl. VI
Organizatorzy
do góry
WYNIKI KONKURSU NA PALMĘ WIELKANOCNĄ
- miejsce - kl. 0a
- miejsce - Weronika Niziołek kl. Ib gim.
- miejsce - kl. 0b
Organizatorzy
do góry
My, Jana Pawła uczniowie ...
10 kwietnia br. trzy uczennice naszej szkoły brały udział w wojewódzkim etapie olimpiady „Myśli Jana Pawła II”.
Urszula Wójcik, Justyna Rąpała i Angelika Rąpała zmierzyły się z testem wiedzy na temat nauczania Jana Pawła II. Częścią tego wyjazdu był również zwiedzanie odnowionego muzeum w domu rodzinnym Jana Pawła II w Wadowicach oraz katedry wadowickiej. Po złożeniu kwiatów i zapaleniu zniczów pod pomnikiem Jana Pawła II uczestnicy spotkali się w Ratuszu z Panią Burmistrz Wadowic Ewą Filipiak i p. Prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Szkół Katolickich Violettą Błasiak, gdzie odbyło się uroczyste zakończenie konkursu.
Zobacz: zdjęcia
mgr Bożena Brzęczek
Po trwającej 3 lata przebudowie otwarto Muzeum Domu Rodzinnego Jana Pawła II w Wadowicach. To właśnie tu, w kamienicy przy ul. Kościelnej, w skromnym dwupokojowym mieszkaniu, spędził dzieciństwo i młodość Karol Wojtyła
Muzeum Domu Rodzinnego Jana Pawła II zyskało nowy, multimedialny wymiar. Ekspozycja jest opowieścią o życiu Karola Wojtyły od najmłodszych lat do chwili śmierci. Tak, jak przed remontem, sercem muzeum jest dwupokojowe mieszkanie rodziny Wojtyłów, w którym w 1920 roku urodził się Karol Wojtyła.
Muzeum Domu Rodzinnego Jana Pawła II zyskało nie tylko nowoczesną formę. W muzeum udało się zgromadzić pamiątki po Janie Pawle II sprowadzone z różnych zakątków świata. Na ekspozycji pojawiły się m.in. rękopisy wierszy i poematów napisanych przez Karola Wojtyłę, jego osobiste przedmioty, unikatowe fotografie z czasów dzieciństwa i młodości papieża, czy kamyk z Mount Everest, który słynna himalaistka Wanda Rutkiewicz wręczyła Janowi Pawłowi II po wyborze na papieża. 16 września 1978 roku, czyli w dniu kiedy Karol Wojtyła został wybrany w konklawe, Wanda Rutkiewicz zdobywała Czomolungmę, najwyższy szczyt świata.
Szczególnym miejscem w muzeum jest tzw. strefa zamachu, przypominająca o dramatycznych chwilach z maja 1981 roku. W tej części muzeum pielgrzymi mogą oglądać pistolet, z którego zamachowiec Ali Agca strzelał do papieża, czy różaniec jednej z „widzących” z Fatimy, siostry Łucji Dos Santos, podarowany papieżowi w 2000 roku. Są też: replika kuli, która raniła papieża i została potem złożona w koronie Matki Bożej Fatimskiej, naznaczone krwią ubranie ochroniarza, który chwycił papieża padającego od strzału zamachowca.
Na pierwszym piętrze kamienicy znajduje się dwupokojowe mieszkanie rodziny Wojtyłów złożone z sypialni, salonu i kuchni. Z wyposażenia z czasów zamieszkania przez rodzinę Wojtyłów pochodzi oryginalny kaflowy piec kuchenny, sztućce, półka, stolik i kosz na bieliznę, fragment podłogi z sieni, torebka i broszka Emili Wojtyłowej, obrazek komunijny Karola Wojtyły oraz album z rodzinnymi zdjęciami.
Źródło:
http://www.fakt.pl/w-wadowicach-otwarto-muzeum-domu-rodzinnego-jpii,artykuly,455190,1.html
do góry
Konkurs strażacki „Nie wypalaj suchych traw”
Zakończony został konkurs szkolny organizowany przez Ochotniczą Straż Pożarną.
W konkursie udział wzięło 20 uczniów - 8 z kl. IV i 12 z kl. V.
Zwycięzcy:
- Adriana Mika - kl. IV
- Sylwester Ryndak - kl. IV
- Wiktor Zając - kl. V
- Kamil Karaś - kl. V
Wszyscy uczestnicy otrzymali nagrody.
Zobacz: zdjęcia
Organizator: mgr Bożena Mężyk
do góry
VI GMINNY KONKURS ORTOGRAFICZNY O TYTUŁ
MISTRZA ORTOGRAFII I PIÓRO WÓJTA
Już po raz szósty w naszej szkole odbył się konkurs ortograficzny, w którym o Pióro Wójta i tytuł Mistrza Ortografii walczyło 15 gimnazjalistów z terenu gminy Rzepiennik Strzyżewski.
Jak co roku rywalizacja była ostra i wyłoniła Mistrza. Tym razem
Pióro Wójta i tytuł Mistrza Ortografii wywalczyła Małgorzata Gucwa z Gimnazjum w Turzy.
Pióro w imieniu Wójta wręczył Sekretarz Gminy Pan Grzegorz Burkot.
Zwycięzcy gratulujemy a wszystkich gimnazjalistów zapraszamy do udziału w kolejnych edycjach konkursu.
Zobacz: zdjęcia
mgr Bożena Brzęczek
do góry
Konkurs Gier Logicznych „BLOKUS”
W punkcie IV PODSTAWY PROGRAMOWEJ PRZEDMIOTU MATEMATYKA dla kl. IV-VI czytamy:
IV. Rozumowanie i tworzenie strategii.
Uczeń prowadzi proste rozumowanie składające się z niewielkiej liczby kroków, ustala kolejność czynności (w tym obliczeń) prowadzących do rozwiązania problemu, potrafi wyciągnąć wnioski z kilku informacji podanych w różnej postaci.
natomiast w PODSTAWIE PROGRAMOWEJ PRZEDMIOTU MATEMATYKA dla kl. I-III gim. w punktach II i IV zapisano:
II. Wykorzystywanie i interpretowanie reprezentacji.
Uczeń używa prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretuje pojęcia matematyczne i operuje obiektami matematycznymi.
IV. Użycie i tworzenie strategii.
Uczeń stosuje strategię jasno wynikającą z treści zadania, tworzy strategię rozwiązania problemu.
Wychodząc naprzeciw powyższym oczekiwaniom MEN, nauczyciele matematyki zorganizowali (27 marca w szkole podstawowej i 4 kwietnia w gimnazjum) szkolny
Konkurs Gier Logicznych „BLOKUS”. Gra planszowa BLOKUS, w którą uczniowie grali jest bardzo popularna na całym świecie, rozwija:
tworzenie strategii, spostrzegawczość, wyobraźnię przestrzenną.
Cele konkursu:
- Rozwijanie logicznego myślenia u dzieci i młodzieży.
- Rozwijanie umiejętności tworzenia strategii i przewidywania następstw.
- Rozwijanie spostrzegawczości oraz wyobraźni przestrzennej.
- Umiejętność pracy w grupie.
- Pozytywne nastawienie podczas rozwiązywania zadań problemowych.
Konkurs spotkał się ze sporym zainteresowaniem uczniów, dlatego organizatorzy przeprowadzili eliminacje - do półfinałów zakwalifikowało się 16 osób z kl. IV-VI i 16 osób z kl. I-III gimnazjum.
W wyniku rozgrywek wyłoniono zwycięzców - w szkole podstawowej:
- miejsce - Aleksandra Dziuban, kl. VI
- miejsce - Mateusz Bąk, kl. V
- miejsce - Dawid Brudzisz, kl. V
natomiast w gimnazjum:
- miejsce - Agata Dziuban, kl. Ia
- miejsce - Angelika Rąpała, kl. Ib
- miejsce - Michał Rąpała, kl. III
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy, a pozostałym uczestnikom konkursu dziękujemy za udział i zachęcamy do sięgnięcia po dobrą „planszówkę” rozwijającą różne sprawności matematyczne.
Polecane gry planszowe.
Lp. |
Nazwa gry |
Co ćwiczy? |
1 |
Digit |
Przekształcenia geometryczne,
spostrzegawczość, wyobraźnię przestrzenną. |
2 |
Blokus |
Tworzenie strategii,
spostrzegawczość, wyobraźnię przestrzenną. |
3 |
SuperFarmer |
Liczenie, przewidywanie następstw,
tworzenie strategii. |
4 |
Pentomino |
Tworzenie strategii, wyobraźnię
przestrzenną. |
5 |
Abalone |
Tworzenie strategii, przewidywanie
następstw. |
6 |
Pentago |
Tworzenie strategii, przewidywanie
następstw, wyobraźnię przestrzenną. |
7 |
Geniusz |
Logiczne myślenie, przewidywanie
następstw, tworzenie strategii. |
8 |
Polowanie na robale |
Liczenie, ocenę ryzyka. |
9 |
Rój (Hive) |
Strategiczne planowanie, taktyczne
myślenie, wyobraźnię przestrzenną. |
Tytuły innych gier, w które warto zagrać można znaleźć na stronie Stowarzyszenia „ROZWIŃ SIĘ” Edukacja, Kultura, Sport: www.rozwinsie.org.pl (zakładka Szafa gier).
Zobacz: zdjęcia
Organizatorzy konkursu
nauczyciele matematyki: mgr Marta Janik, mgr Marcin Bąk
do góry
Uczeń gimnazjum LAUREATEM
Małopolskiego Konkursu Informatycznego!
Z dumą informujemy,
że uczeń kl. II gim. Szymon Salabura został LAUREATEM Małopolskiego Konkursu Informatycznego dla uczniów gimnazjów organizowanego przez Kuratorium Oświaty w Krakowie.
Konkurs przebiegał trzyetapowo:
- etap szkolny - 30.10.2013
- etap rejonowy - 18.12.2013
- etap wojewódzki - 10.03.2014
W każdym z tych etapów
Szymon uzyskał bardzo wysoki wynik punktowy. W etapie rejonowym uczestniczyło 423 uczniów, z czego tylko 144 gimnazjalistów zakwalifikowało się do etapu wojewódzkiego.
24 marca ogłoszono wyniki etapu wojewódzkiego - okazało się, że Szymon znalazł się w gronie 24 najlepszych młodych informatyków województwa małopolskiego. Raduje nas również to, że pomimo dużej krakowskiej konkurencji (16 laureatów) jest także 8 gimnazjalistów spoza Krakowa, a wśród nich właśnie uczeń naszej szkoły - cieszymy się bardzo, że mamy w naszej szkole tak utalentowanego ucznia!
Należy także podkreślić fakt, że nie byłoby tego sukcesu gdyby nie ciężka praca Szymona. Uczeń uczestniczył w dodatkowych zajęciach przygotowujących do konkursu na których wykazywał się wysokim poziomem wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki,
a przede wszystkim bardzo dobrą znajomością arkusza kalkulacyjnego Excel oraz analizowaniem algorytmów i programowaniem w języku FMSLOGO - co miało decydujący wpływ na osiągnięty przez Szymona wynik końcowy w etapie wojewódzkim.
Bardzo gratulujemy Szymonowi osiągniętego sukcesu
i życzymy dalszych !!!
Szczegółowy zakres wymaganej wiedzy i umiejętności uczestników konkursu.
1) Ogólna wiedza na temat informatyki i komputerów:
- budowa komputera;
- urządzenia peryferyjne;
- systemy liczbowe;
- systemy operacyjne;
- urządzenia mobilne;
- terminologia informatyczna.
2) Arkusz kalkulacyjny:
- formatowanie komórek (format, czcionki, krawędzie, wypełnienie, wyrównanie, scalanie, formatowanie warunkowe, formatowanie niestandardowe);
- obliczanie wartości wyrażeń i formuł;
- tworzenie formuł z wykorzystaniem różnych metod adresowania;
- zastosowanie podstawowych funkcji matematycznych (np. zaokrąglanie liczb, reszta z dzielenia całkowitego, potęgowanie, pierwiastkowanie, sumowanie zwykłe i warunkowe, wartość bezwzględna z liczby, itp.);
- funkcje statystyczne (np. średnia arytmetyczna, maksimum, minimum, zliczanie komórek spełniających zadany warunek, itp.);
- przetwarzanie tekstów za pomocą funkcji tekstowych (łączenie i dzielenie tekstów, obliczanie, zamiana liczb na teksty, itp.);
- tworzenie, edycja i formatowanie wykresów (np. przygotowanie danych do tworzenia wykresów, tworzenie wykresów standardowych i niestandardowych,
- formatowanie elementów wykresów takich jak: osie, skale, liczby, tło, wypełnienie, tytuł, legenda, tabela danych, itp.);
- zastosowanie operatorów i funkcji logicznych oraz funkcji informacyjnych;
- umiejętność tworzenia warunków logicznych z zastosowaniem operatorów i funkcji, zastosowanie zagnieżdżonej funkcji warunkowej);
- funkcje wyszukiwania i adresu (wyszukiwanie danych w tabelach);
- funkcje przetwarzania daty i czasu;
- sortowanie i filtrowanie danych,
3) Algorytmika:
- podstawowe metody zapisu algorytmów (lista kroków, schemat blokowy, pseudokod);
- symbole stosowane w schematach blokowych;
- tworzenie, analiza i interpretacja algorytmów zapisanych w różnych postaciach.
4) Grafika żółwia w języku LOGO:
- podstawowe polecenia grafiki żółwia sterujące ruchem żółwia i stanem pisaka;
- definiowanie procedur / funkcji (również z zastosowaniem technik iteracyjnych i rekurencyjnych);
- tworzenie zestawu procedur realizujących projekt graficzny (realizacja gotowego projektu w ogólnym zarysie powinna zawierać: przygotowanie / wyczyszczenie ekranu, przemieszczenie żółwia do określonego położenia, schowanie żółwia, ustalenie kolorów i grubości linii, zdefiniowanie wyglądu tła, wywołanie właściwych procedur realizujących zadanie).
5) Programowanie w języku LOGO / C++:
- polecenia przetwarzające listy (tylko w języku LOGO);
- wprowadzanie danych i wypisywanie wyników na ekran;
- zastosowanie instrukcji sterujących (warunkowych i wyboru);
- zastosowanie pętli programowych;
- definiowanie procedur / funkcji (również z zastosowaniem technik iteracyjnych i rekurencyjnych);
6) Elementy języka HTML:
- poprawne kodowanie znaków diakrytycznych charakterystycznych dla języka polskiego;
- wybór koloru lub/i tła strony;
- korzystanie z nagłówków;
- formatowanie koloru, rozmiaru i atrybutów czcionek;
- wstawianie i formatowanie grafiki;
- wstawianie hiperłączy (tekstowych i graficznych);
- listy wyliczane i numerowane;
- tworzenie i formatowanie tabel;
- zastosowanie kaskadowych arkuszy stylów CSS;
- interpretacja kodu strony i jego optymalizacja / poprawienie.
7) Internet oraz bezpieczeństwo podczas korzystania z jego zasobów:
- podstawowe pojęcia związane z internetem i sieciami komputerowymi;
- sposoby połączenia z siecią internet;
- protokoły i usługi internetowe;
- oprogramowanie umożliwiające korzystanie z usług internetowych;
- zagrożenia wynikające z korzystania z internetu (piractwo komputerowe, prawa autorskie, wirusy, kontakt z treściami niepożądanymi, oszustwa internetowe, itp.)
- przeciwdziałanie cyberprzemocy.
Nauczyciel informatyki:
mgr Marcin Bąk
do góry
Sukcesy naszych młodych informatyków!
Trzech uczniów naszego gimnazjum 26.03.2014 r. reprezentowało naszą szkołę w etapie finałowym VI Międzygimnazjalnego Konkursu Informatycznego, który odbył się w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Ryglicach.
Byli to:
Szymon Salabura - kl. II gim.
Damian Łaskawski - kl. II gim.
Rafał Ryndak - kl. III gim.
Konkurs składał się z dwóch etapów - teoretycznego i praktycznego.
Uczniowie rozwiązywali test złożony z 50 pytań opartych na treściach podstawy programowej zawodu technik informatyk.
Zagadnienia części teoretycznej:
- systemy i sieci komputerowe,
- multimedia i grafika,
- programowanie w języku C++,
- arytmetyka liczb binarnych,
- budowa komputera,
- działanie elementów komputera,
- bazy danych,
- oprogramowanie biurowe.
W etapie praktycznym uczniowie zmagali się z 12 zadaniami z zakresu:
- ustalania przyczyny wadliwego działania systemu, na podstawie zaobserwowanych objawów;
- usunięcia nieprawidłowości w pracy systemu;
- analizowania dokumentacji sprzętowej lub programowej w celu zdiagnozowania usterki;
- dobierania i wykorzystywania oprogramowanie diagnostycznego;
- usunięcia zlokalizowanej usterki programowej lub sprzętowej w sposób bezpieczny i kompleksowy dla systemu komputerowego;
- przywracania sprawności systemu komputerowego oraz zabezpieczeniem go przed podobnymi usterkami;
- sprawdzania poprawności działania systemu komputerowego z wykorzystaniem narzędzi diagnostycznych oraz formułowania wniosków o poprawności działania systemu komputerowego.
W etapie finałowym konkursu wzięło udział 8 szkół z: Lubczy, Tarnowa, Ryglic, Zalasowej, Jodłówki Tuchowskiej, Szynwałdu,
Olszyn oraz Ołpin - łącznie 27 uczniów.
Po podsumowaniu punktów z obu etapów okazało się, że
II miejsce w klasyfikacji indywidualnej zdobył Szymon Salabura, natomiast
jako drużyna nasi reprezentanci również osiągnęli II miejsce - jesteśmy bardzo dumni z naszych uczniów, gratulujemy im osiągniętego sukcesu i życzymy dalszych w następnym konkursie.
Poniższe zdjęcia pochodzą ze strony http://www.zspryglice.pl/
Nauczyciel informatyki:
mgr Marcin Bąk
do góry
Konkurs Pięknego Czytania
6 marca 2014 r. odbyła się II edycja Szkolnego Konkursu Pięknego Czytania. W zmaganiach konkursowych wzięło udział 15 uczniów:
kl. IV: Hubert Augustyn, Robert Bąk, Anna Cygnar, Natalia Mężyk, Patrycja Ryndak
kl. V: Mateusz Bąk, Katarzyna Dziuban, Konrad Kamiński, Sylwia Niemiec, Adam Rąpała, Marta Ryndak
kl. VI: Jakub Bąk, Dominik Hołda, Dawid Piekarz, Krystian Rąpała
Każdy z uczestników przygotował fragment prozy, który zaprezentował przed komisją.
Tytuł
„MISTRZA PIĘKNEGO CZYTANIA” w poszczególnych klasach zdobyli:
kl. IV - Natalia Mężyk
kl. V - Konrad Kamiński
kl. VI - Jakub Bąk
Zwycięzcom konkursu gratulujemy!
Zobacz: zdjęcia
Organizatorzy konkursu
mgr Barbara Kozioł
mgr Bożena Wójcik
do góry
Wyniki konkursu na ozdobę bożonarodzeniową
Zgodnie z regulaminem konkursów, biorąc pod uwagę samodzielność wykonania prac:
- I miejsce zajęły prace dzieci kl. 0a i 0b
- II miejsce przyznano Monice Niziołek z kl. III
oraz Katarzynie Dziuban z kl. V
Organizatorzy konkursu
do góry
Konkurs - „Transplantacja-wiedza w pigułce”
W konkursie „Transplantacja-wiedza w pigułce” naszą szkołę reprezentowały uczennice klasy Ib gimnazjum Weronika Bień i Małgorzata Bąk.
W pierwszym etapie konkursu należało przygotować prezentację na temat transplantacji. Prace zostały wykonane i wysłane do organizatora konkursu w terminie do 8 listopada 2013 r.
Drugi etap konkursu - test na temat wiedzy ogólnej o transplantacji, odbył się dnia 4 grudnia 2013 r. w Zespole Szkół w Skrzyszowie. „Test był trudny, ale dałyśmy z siebie wszystko, aby wynik był jak najlepszy”.
22 stycznia 2014 r. odbyło się w ZS w Skrzyszowie podsumowanie Konkursu „Transplantacja-wiedza w pigułce”. W spotkaniu wzięli udział zaproszeni goście oraz osoby po przeszczepach i lekarze zajmujący się transplantologią.
Zobacz: zdjęcia
Weronika Bień, Małgorzata Bąk
do góry
Małopolski Konkurs Humanistyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa małopolskiego
Organizatorem konkursu jest Małopolski Kurator Oświaty. Udział uczniów w konkursie jest dobrowolny. W etapie szkolnym konkursu mogą brać udział wszyscy uczniowie zainteresowani konkursem. Konkurs jest trzyetapowy. Eliminacje konkursowe na wszystkich etapach są przeprowadzane w formie pisemnej.
Konkurs nie należy do łatwych, gdyż wymaga dużego zaangażowania ze strony ucznia, uzdolnień polonistycznych, sumienności, systematyczności oraz samodzielnej pracy w domu, co w dzisiejszym czasie jest poważną barierą dla zdolnej młodzieży. Uczniowie bardzo chętnie braliby udział, gdyby nie trzeba było ciężko pracować na sukces.
Tematyka tegorocznego konkursu: „Pod wspólnymi gwiazdami, na jednym globie.”
Etap I - Człowiek w świecie przyrody.
Etap II - Różne barwy i oblicza Ziemi.
Etap III - Korzystać, tworzyć czy chronić?
Do każdego etapu konkursu obowiązują uczniów wiadomości i umiejętności wynikające z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych (II etap edukacyjny w zakresie języka polskiego i historii) - rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 lutego 2002 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 51, poz. 458, z późn. zm.).
Lektury konkursowe I etapu konkursu były następujące:
1) Adam Bahdaj, Piraci z Wysp Śpiewających
2) Alina i Czesław Centkiewiczowie, Giwej będzie wielkim szamanem, Przygody Jędrka z Zatoki Królewskiej
3) Adolf Dygasiński, O zajączku sprawiedliwym,
4) Jackie Gaff, Ciekawe dlaczego rybom wyrosły nogi (i inne pytania na temat prehistorii),
5) Lassie, [film video], reż. Charles Sturridge, 2005,
6) Adam Mickiewicz, Zając i żaba z Lafontaine’a
7) Gustaw Morcinek, Łysek z pokładu Idy
8). Stanisław Pagaczewski, Misja profesora Gąbki. Opowieść o nowej wyprawie
9) Kazimierz Władysław Wójcicki, Waligóra - Wyrwidąb
W I etapie konkursu, wzięły udział z klasy VI trzy uczennice:
Karolina Niziołek, Klaudia Rąpała oraz Aleksandra Dziuban
Uzyskały one dużą liczbę punktów, ponad 70%, ale nie zakwalifikowały się do II etapu (kwalifikowano od 75%).
(W zapisie wykorzystałam informacje ze strony Kuratorium Oświaty w Krakowie. mgr Barbara Kozioł)
do góry
Ogólnopolski Konkurs Pięknego Pisania
19 września 2013 w warszawskim Muzeum Literatury odbyła się Inauguracja XI edycji Kampanii Pisania Piórem. Podczas wydarzenia odsłonięte zostały tematy prac konkursowych, a licznie przybyłe Gwiazdy mówiły o ogromnych zaletach ręcznego pisania. Tematy tegorocznego Konkursu Ładnego Pisania oficjalnie przedstawił Ambasador Kampanii Pisania Piórem Rafał Cieszyński.
Co roku uczniowie szkoły podstawowej uczestniczą w tym prestiżowym konkursie, a wy tym roku wzięła udział uczennica
klasy VI Natalia Wantuch. Napisała pracę konkursową na temat: „Każdy człowiek ma swoje mocne strony”. Napisz tekst pt. „Jestem mistrzem...” pięknym kaligraficznym pismem.
(W zapisie wykorzystałam informacje ze strony internetowej Konkursu Ładnego Pisania - mgr Barbara Kozioł)
do góry
Konkurs plastyczny „Bezpieczna droga do szkoły”
W miesiącu październiku zorganizowany został konkurs plastyczny „Bezpieczna droga do szkoły” dla klas I-VI szkoły podstawowej. W konkursie wzięło udział 16 uczniów, wśród których komisja konkursowa wyróżniła następujące prace:
1 miejsce - Kamil Karaś kl. V
2 miejsce - Adam Rąpała kl. V
3 miejsce - Monika Niziołek kl. III
Zobacz: zdjęcia
Organizator: mgr Bożena Mężyk
do góry